A Szeged – Hódmezővásárhelyi Népkert vonalszakasz nagyvasúti tervezési és kivitelezési munkái befejező fázisba léptek, mindent összevetve újra megindulhat a forgalom a két helység közt.
Az információ alapján a 135-ös vasútvonal Szeged-Rókus – Hódmezővásárhelyi Népkert részének felújítása 2018 tavaszán kezdődött a Szeged és Hódmezővásárhely közt épülő tram-train beruházás részeként. A nagyvasúti vonal 22 kilométeres szakaszán a pályaépítési munkák előző évben fejeződtek be. Attól kezdve is folyamatosak a pálya és az ideiglenes létesítmények karbantartási munkái, ráadásul az ágyazat-, a padka és rézsűrendezés.
A tervezett menetrend biztosításáért két helyen – Szeged-Rókus elágazás – Baktó elágazás, illetve Sártó elágazás – Kopáncs állomások közt – második vágányok épültek. A beruházás egyik elemeként részlegesen felújították és megerősítették az algyői vasúti hidat. Korszerűsítették az algyői állomást, új utasperont és P+R parkolót alakítottak ki, mitöbb átépítették az algyői állomásépületét.
A nagyvasúti szakaszon befejeződött a Domino55 típusú biztosítóberendezési rendszer kiépítése.
A projekt befejező fázisa a nagyvasúti és a települési vasúti projektelemek közti átmeneti fejezet biztosítóberendezésének telepítése, üzembehelyezése, ugyanakkor ennek a szegedi központi forgalomirányító központba történő integrációja. Ezt követően az elkészült pályaszakaszok és a hozzájuk kapcsolódó rendszerek mindenre kiterjedő tesztelésére már a MÁV-Start Zrt. által beszerzett új tram-train járművek hozzájárulásával kerülhet sor.
A beruházás egész befejezését követően a pályát a tram-train és a vasúti szerelvények 100 km/h sebességgel használhatják.
A NIF Zrt. honlapján van adatok alapján a nagyvasúti pálya rekonstrukciója a magyar állam finanszírozásában valósul meg, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a fejlesztés szerződéses összege 25,676 milliárd forint.
mti