Elindította a kis- és közepes termelőket éttermekkel közvetlenül összekötő magyar Supp. li startup online piacterét. A vállalat 144 millió forintos befektetést kap a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől.
A Supp. li sajtótájékoztatóján közölte: a piactérre jellegzetes táplálékok termelői tölthetik fel friss és feldolgozott termékeiket, amelyeket vendéglők és séfek megrendelhetnek. A platform fejlesztése mellett a Supp. li ellenőrzi a feltöltött táplálékok minőségét, és a egész logisztika lebonyolítását is magára vállalja. A társaság jelen pillanatban Közép-Európában lát el éttermeket, hosszú távú célja mindazonáltal az éttermi-termelői ellátási lánc megreformálása egész Európában – írták.
A vevői és eladói oldalról jelen pillanatban csaknem 100 ügyféllel ellátott vállalat 2016-ban indult, árbevétele az első évben 0 forint volt, 2018-ban 10 millió forint alatt alakult. Tájékoztatásuk alapján míg a fejlesztők még az online felületen dolgoztak, az üzletfejlesztők minden bécsi és berlini Michelin-csillagos éttermet végiglátogatták, mindent összevetve megrendelések is érkeztek világhíres séfektől.
A kis- és közepes termelőket a korszerű piacokra való belépésben és a disztribúcióban támogatják. Aktuális partnereik közt ötcsillagos hotel, Michelin-csillagos séf és top vendéglők is megjelennek – idézte a közlemény Balog Zsolt ügyvezetőt.
A vállalat ebben a pillanatban saját logisztikai rendszerét optimalizálja Magyarországon, ezután a magyarországi tesztelés után a Hiventures befektetéséből az osztrák és a német piacon fog növekedni.
Terveik alapján 2022-re a Supp. li Európa meghatározó online piactere lehet. Az éttermi alapanyag-beszerzésben fontos előrelépés lesz, amikor a magyar mangalica gond nélkül és pillanatok alatt eljuthat egy fővárosi vagy londoni séf konyhájába, míg az olasz gomolya vagy az izlandi zuzmó hasonlóképp megérkezik egy magyar étterembe – vélte az ügyvezető.
Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Közép-Kelet-Európa egyik hatalmas kockázati tőkealapja.
mti