A Samsung a 2018-as Szórakoztató elektronikai Bemutatón (Consumer Electronics Show, CES) ismerteti részleteiben is a korszerű Samsung DRVLINE platformot, melynek hála a cég az eredeti berendezésgyártók (Original Equipment Manufacturers, OEM) és a mobilitást mint szolgáltatást nyújtó szereplők (Mobility as a Service, MaaS) egyik hangsúlyos partnerévé lépett elő az önvezető gépkocsik piacán. A DRVLINE felület egy nyitott, moduláris és skálázható hardver és számítógépes program alapú platform, amely az autógyártók részére jelent értékes megoldást. A felület képes a legmagasabb szintű modern műszaki megoldást integrálni a korszerű járművekbe, míg lefekteti a jövő autóparkjának alapjait.
„A jövő autói nem kizárólag azt fogják megváltoztatni, miképpen vezetünk, az utcákat és a társadalmat is ugyancsak átalakítják ezt követően. Nagyobb mobilitást jelentenek mindazoknak, akinek szükségük van rá, biztonságosabbá teszik az utakat, és forradalmasítják a közösségeket – mondta Young Sohn, a Samsung elnök-vezérigazgatója és a HARMAN igazgatótanácsának elnöke. – Az önvezető felület megépítése a egész iparág szoros együttműködését kívánja meg, mivel egyetlen társaság sem képes önmagában megragadni ezt a óriási lehetőséget. Egész szolidan túl jókora és összetett kihívás. A DRVLINE felületen át az önvezető gépjármű iparág legjobbjait és legnagyobbjait szólítjuk meg, hogy csatlakozzanak hozzánk, és segítsenek szövetségben alakítani ma az autózás holnapját.”
A Samsung mostani közleményét a társaság nagyszámú terjedelmes horderejű bejelentése előzte meg a tavalyi évben. Egy 8 milliárd dollár értékű akvizíció esetén felvásárolta a csatlakoztatott technológiákkal foglalatoskodó HARMAN vállalatot, és létrehozta az együttes autóipari stratégiai üzletágat, megalakított egy 300 millió dolláros autóipari innovációs alapot (Samsung Automotive Innovation Fund), azonfelül egy sor beruházást hajtott végre és lépett eltérő partnerségekre annak érdekében, hogy előmozdítsa az együttműködést az autóipar területén.
Sok hardveres és szoftveres önvezető felület arra kényszeríti a felhasználót, hogy egy némely modern műszaki megoldást alkalmazzon, ezáltal megfosztja őt a későbbiekben a választás szabadságától. Ezzel szemben a DRVLINE platformot úgy tervezték, hogy a gyártók együttműködésben testre szabhassák a szoftvert, az egyes elemeit szükség alapján akár kicserélhetik másra. Ez biztosíték arra is, hogy a platformot az elkövetkezendő időszakokban is használni fogják, ami a szélsebesen változó modern műszaki megoldások korában elengedhetetlen. A gyártók értékesíthetik az egyik legfejlettebb önálló modern műszaki megoldást, amíg újabb és újabb innovációkat építhetnek bele, hogy elérjék az ötös szintű automatizációt.
A Samsung elektronikai ismereteinek és az IoT, ugyanakkor beágyazott rendszerekben való jártasságának betudhatóan a DRVLINE platformot a legkorszerűbb tudományos feljesztések eredményei és elemek alkotják, amelyek képesek a 3-as 4-es és 5-ös szintű automatizációra. A Samsung és a HARMAN által konstruált új ADAS első kamerarendszer remekül megfelel a New Car Assessment Program (NCAP) eltérő szabványainak, akárcsak a sáv elhagyásakor adott figyelmeztetés, a figyelmeztetés lehetséges ütközésre, a járókelőket érzékelő modern műszaki megoldás, és az automata vészfékezés.
„A gépkocsiban, vezetés közben az emberi agy szakadatlan roppantul komplex számításokat végez – mondta John Absmeier, a Samsung okos gépekkel foglalatoskodó üzletágának alelnöke és a HARMAN Önvezető Járművek és Fejlett Gépjárművezetés-Támogató Rendszerek (Advanced Driver-Assistance Systems, ADAS) stratégiai vállalkozásbeli részlegének vezető alelnöke. – Milyen messze van az a lámpa? Vajon az a gyalogos le fog lépni az úttestre? Mennyi idő múlva vált a sárga lámpa pirosra? Az ipar rendkívüli előrelépéseket tett az automatizáció területén, de a járművekbe épített számítási rendszerek még folyamatosan messze járnak az agyunk teljesítményétől. A nyílt és magas szintű számítási képességgel ellátott DRVLINE platform az első tekintélyes lépés egy olyan rendszer kiépítése felé, amely a kínálja a teljesen önvezető gépkocsik létrehozását.”
A Samsung az önvezető gépkocsik és a fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerek (Advanced Driver-Assistance Systems, ADAS) területén funkcionáló több partnerével egyesült erővel jelen van a 2018-as CES-en. A nyílt innovációkra és az együttműködésre épülő stratégiájának megfelelően a Samsung szilárd partnerkapcsolati rendszert formált ki az iparág egész területén, amely például a következőkben részletezett vállalatokkal való együttműködéseket magába foglalja:
- Program: TTTech, AImotive, Hella Aglaia, Renovo Auto
- Járművekbe épített számítástechnológia: Graphcore, ThinCi, Infineon
- Kommunikáció: Autotalks, Valens
- Szenzorok: Quanergy, Tetravue, Oculii, Innoviz