Kilenc állam tizenhét egyetemi hallgatója volt ott az Audi Hungaria Zrt. és a győri Széchenyi István Egyetem most először megszervezett négyhetes, modernizált tanítási programjában, az Audi Development Campben, amely pénteken zárult Győrben.
Az ünnepséget követően Szabó István, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökhelyettese az érdeklődőknek közölte, hogy ez a program a kormány által bevezetett duális képzés modernizált variánsa.
A hallgatók azt tapasztalták meg, hogy internacionális versenykörnyezetben, csapatban hogyan lehet innovatívnak lenni. A tábor koncepciója egy hajtáslánc fejlesztésről szólt.
Kifejezte örömét, hogy a programban az Audi is részt vett, mert meglátása alapján a nagyvállalatok kulcsszerepet játszanak abban, hogy olyan modernizált kihívásokat tudjanak nyújtani akár hallgatóknak, akár a kis- és közepes vállalkozásoknak, melyek alternatívát kínálnak, hogy igazán versenyképes termékeket tudjanak fejleszteni.
Az elnökhelyettes kijelentette azt is, hogy a négyhetes program végén a hallgatók javaslatai működtek a gyakorlatban. Ez az eredmény megerősíti az Audit, ugyanakkor a többi cég részére is pozitív példát mutat arra, hogy a nyílt innovációs koncepció életképes tud lenni – mondta.
Hanula Barna, az egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Kar dékánja azt mondta el, hogy a program elgondolása múlt évben novemberben merült fel. A cél az volt, hogy a gyakorlatban is megtapasztalják, hogyan lehet akár a mesterképzéssel összehasonlítva is gyorsabban és hatékonyabban olyan mérnököket képezni, akik nyomban hozzá tudnak kezdeni fejlesztési feladatokhoz. Egy vállalatnál ez több éves folyamat – mondta.
A programot úgy építették fel, hogy a hallgatók egy ugyanolyan feladatot kaptak, amelyen ma egy fejlesztőmérnök dolgozik. Ugyanazokat az eszközöket kapták meg hozzá, szoftvereket és programokat. A hallgatók az első másfél héten intenzív tréningeken voltak ott, ahol a szoftvereket és az eszközöket tanulták meg használni. A csapatok megalakulása után mentorok segítették munkájukat.
Hanula Barna kijelentette, hogy mentor volt mások mellett Luca Marmorini, aki a Forma-1-ben a Ferrari csapatnál volt motorfejlesztésért felelős vezető, de a Toyota F1-es projektjében is részt vett, ezenfelül Norbert Gatzka, aki ugyancsak az F1-ben dolgozott, a BMW motorfejlesztőjeként.
Elmondta továbbá, hogy ez az első program egy pilot projektnek indult, de a jártasság alapján jövőre is szeretnék megint megrendezni.
Luka Marmorini beszédében azt emelte ki, hogy a hallgatók azt tapasztalták meg a négy hét alatt, hogyan lehet csapatban kifogástalanul közösen dolgozni és a felmerülő problémákat megoldani.
A táborban a hét magyar mérnök hallgató mellett albán, egyiptomi, indiai, jordániai, német, szlovén, svéd és törökországi hallgató volt ott.
A záró ünnepségen mind a négy csapat tevékenységét díjazták.
mti