Bemutatkoznak a BMW 5-ös széria új plug-in hibrid modellváltozatai, a BMW 3-as széria és a BMW 8-as széria motorpalettája 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, soros hathengeres dízelmotorokkal bővül, a BMW 1-es széria és a BMW 2-es Gran Coupé orrába ugyanakkor újabb erőforrások kerülnek.
2020 őszén a BMW nagyszámú modellsorozatát frissíti, amely az elektromos mobilitás következetes serkentésével még nagyobb fokú hajtáslánc-hatékonyságot, a vezetést támogató rendszerek és digitális szolgáltatások innovációval mindazonáltal még tovább tökéletesített károsanyag-kibocsátást nyújt. Mindez azt jelenti, hogy idén novembertől a BMW minden új gépkocsija maradéktalanul teljesíti a ebben a pillanatban hatályban található legszigorúbb, Euro 6d emissziós szabvány követelményeit. A BMW 5-ös széria plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával elérhető modellváltozatainak száma újabb hárommal nő, a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, soros hathengeres dízelmotorok a BMW 3-as széria és a BMW 8-as széria egyes modellváltozatainak átlagos üzemanyag-fogyasztását és vegyített károsanyag-kibocsátás is tovább csökkentik, a BMW 1-es széria és a BMW 2-es Gran Coupé motorpalettája ugyanakkor új erőforrásokkal bővül.
2020 novemberétől a bajor prémiumgyártó ügyfélköre a Driving Assistant Professional csomag részeként a korszerű Urban Cruise Control szerepkört is megrendelhetik, amely még tovább fokozza nagyon sok új BMW modell kényelmét és biztonságát. Azon legújabb digitális szolgáltatások, amelyek a BMW központi operációs rendszerének legkorszerűbb, 7.0 verziójával felszerelt modellekhez válnak elérhetővé, mindeközben a vezetés élményének új dimenziójával kecsegtetnek. A BMW News személyre szabott hangoshírekkel tájékoztatja és mulattatja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit, a saját vezetői profil magán beállításait ugyanakkor új opciók teszik az összes régebbinél könnyebbé. A BMW Intelligent Personal Assitant funkcióinak sora tovább bővül.
2020 novemberétől megannyi új BMW modellhez új karosszériafényezési árnyalatok és extrafelszereltségi tételek válnak elérhetővé.
A hatékonyság még változatosabb testet ölt: a BMW 5-ös széria öt új plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatának világpremierje
2020 őszén a hálózatról tölthető BMW modellek sora is jelentőségteljesen tovább bővül: érkezik a BMW 545e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 15,8 – 16,3 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 49 – 53 gramm / km; a nagyfeszültségű áramforrás egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság: 47 – 57 km), a BMW 530e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 – 2,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 15,4 – 16,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 42 – 46 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátoregyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 52 – 57 km) és a BMW 530e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,4 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 16,1 – 16,7 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 50 – 54 gramm / km; a nagyfeszültségű akku egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 48 – 53 km). A három újdonság bemutatkozásával az 5-ös BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak portfóliója öttagúra nő, amely azt jelenti, hogy a felső-középkategóriában a BMW kényezteti ügyfeleit a legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettával.
A modern BMW 545e xDrive limuzinban egy soros hathengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosa gondoskodik a lebilincselően dinamikus vezetés páratlanul hatékony élményéről. A két kapacitás maximális rendszerteljesítménye 290 kW / 394 lóerő, amit a négy hajtott kerék közt a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás oszt el. Az energiahatékonyság és a sportosság márkára sajátos egységét a BMW új Touring modelljei is büszkén hirdetik, amelyek plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosára épül. A rendszer az intenzív terhelés során átmeneti teljesítmény-többletet garantáló XtraBoost szerepkörnek hála 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes.
Megnövelt menetdinamika és csökkentett üzemanyag-fogyasztás: új soros hathengeres dízelmotorok 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával a BMW 3-as sorozatban és a BMW 8-as sorozatban
Úgy, hogy a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás újabb modellsorozatokban is megjelenik, a BMW tovább folytatja modellportfóliója átlagos üzemanyag-fogyasztásának és vegyített károsanyag-kibocsátásának átfogó csökkentését. 2020 őszén a korszerű modern műszaki megoldás a soros hathengeres dízelmotorok új generációjának bevezetésével párhuzamosan érkezik meg a BMW 3-as széria négy középkategóriás modellváltozatába és a BMW 8-as széria három luxus sportautójába, érezhetően lendületesebb menetdinamikát és magasabb fokú hatékonyságot garantálva.
Utóbbi két tulajdonság a BMW TwinPower Turbo modern műszaki megoldás újabb korszerűsítésének, illetve az erőteljes indítógenerátor és a kiegészítő akku közreműködésének köszönhető. Az intenzív elindulásokat és a dinamikus kigyorsításokat a 48 Volt kapacitású indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel patronálja, minden más vezetési szituációban a modern műszaki megoldás terhet vesz le a belsőégésű erőforrásról, ezzel növelve a hajtáslánc-technológia hatékonyságát. A mild-hibrid modern műszaki megoldás működtetéséhez a rendszer a kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza a fékezéskor felszabaduló energiát, amellyel a modern műszaki megoldás a gépjármű fedélzeti elektromos rendszerét is táplálja.
2020 novemberétől a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás négy újabb 3-as BMW-ben válik elérhetővé a bajor prémiumgyártó vásárlói részére: a korszerű BMW 330d limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,4 – 4,7 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 116 – 125gramm / km), a modern BMW 330d xDrive limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7 – 5,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 123 – 132 gramm / km), a modern BMW 330d Touring modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5 – 4,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 119 – 128gramm / km) és a modern BMW 330d xDrive Touring modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,8 – 5,2 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 127 – 136gramm / km) a modern műszaki megoldás egy új fejlesztésű, soros hathengeres dízelmotort támogat, amelyiknek maximális teljesítményét 15 kW-tal / 21 lóerővel 210 kW-ra / 286 lóerőre növelték a mérnökök. A kétlépcsős turbófeltöltésnek és a fejlett Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezésnek hála – amely működési körönként tíz injektorral, 2 700 bar maximális nyomással fecskendezi be az üzemanyagot az égéstérbe – fontos mértékben javult a 3.0 liter hengerűrtartalmú motor rendszerreakciója és hatékonysága. A modern kapacitás percenkénti 1 500 és 2 500 főtengely-fordulat közt adja le 30 Nm-rel megnövelt, már 650 Nm csúcs forgatónyomatékát, míg a megnövelt maximális teljesítmény és az elektromos rásegítés az újdonságok sprintidejére is jótékony hatással van. A korszerű BMW 330d limuzin példaként 0,2 másodperccel gyorsabban, 5,3 szekundum alatt képes álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsulni.
A BMW 8-as széria tekintetében a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás egy szintén új és még erősebb, 3.0 liter hengerűrtartalmú dízelmotorral dolgozik közösen: a BMW 840d xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,6 – 5,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 146 – 154 gramm / km), a BMW 840d xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,7 – 6,0 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 151 – 159 gramm / km) és a BMW 840d xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,6 – 5,9 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 148 – 155gramm / km) meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik. A 15 kW-tal / 20 lóerővel megnövelt maximális teljesítmény ugyancsak a BMW TwinPower Turbo modern műszaki megoldás továbbfejlesztésének köszönhető, amely már többlépcsős turbófeltöltéssel és mind az alacsony-, mind ugyanakkor a magasnyomású turbófeltöltő tekintetében változó turbinageometriával dolgozik. A motor percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat közt adja le 700 Nm csúcs forgatónyomatékát, amellyel a BMW 840d xDrive Coupé hajtáslánc-technológiája példának okáért 0,1 másodperccel gyorsabban, 4,8 szekundum alatt képes felsprintelni álló helyzetből 100 km / órás tempóra. A dízelmotor hangolt teljesítmény-karakterisztikájához tovább finomított futómű-technológia és korszerűsített vezérlőrendszerek társulnak.
A BMW 3-as széria és a BMW 8-as széria új dízelmotorjait a legújabb emisszió-csökkentő innovációkkal vértezték fel a mérnökök. Minden egyes kapacitás új, rendhagyó kipufogógáz-kezelő technológiával, a részecskeszűrőn túl oxidációs katalizátorral és SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) dolgozik közösen, hogy a kipufogógáz-kezelés második ütemében még tovább csökkentsék a levegőbe kerülő gázok nitrogén-oxid tartalmát.
BMW 1-es széria és BMW 2-es Gran Coupé: újabb motorok és új extrafelszereltségi tételek
2020 novemberétől a BMW 1-es széria és a BMW 2-es Gran Coupé motorpalettáján is új erőforrások válnak elérhetővé. Érkezik a korszerű BMW 120i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 126 – 134 gramm / km), aminek négyhengeres benzinmotorja 131 kW / 178 lóerő maximális teljesítményre és 280 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes. Az alapfelszereltségként kínált duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltóval a modell 7,0 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra.
A BMW 2-es Gran Coupé új belépő szintű dízelmotorját a kimagasló hatékonyság jellemzi. A modern BMW 216d Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 4,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 99 – 108 gramm / km) háromhengeres dízelmotorja 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítmény és 270 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amely az alapfelszereltségként kínált duplakuplungos, hétfokozatú Steptronic automataváltó segédkezésével 10,3 másodperc alatt teljesíti a nulla-százas gyorsulást.
A BMW 1-es sorozathoz és a BMW 2-es Gran Coupé modellhez megrendelhető opcionális extrafelszereltségek sora a BMW Individual Shadow Line külső felszereltségi csomag fényszóró-kiegészítő tételével bővül: az első fényszórók felső éléhez helyezhető fekete betétek még erőteljesebb kisugárzást kölcsönöznek a modelleknek.
Urban Cruise Control: nagyobb komfort és finomított biztonság a nagyvárosi forgalomban
A sebesség- és távolságtartó rendszerek egyesítése 2020 őszétől nagyon sok BMW modellben fokozza a nagyvárosi utazások kényelmét és biztonságát. Az Urban Cruise Control szerepkör a külön választható extrafelszereltségként megrendelhető Driving Assistant Professional csomag részeként válik elérhetővé a BMW 3-as széria, a BMW 5-ös széria, a BMW 6-os Gran Turismo, a BMW 8-as széria, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 modellváltozataihoz, sőt még a BMW M5, a BMW M8, a BMW X5 M és a BMW X6 M modellekhez. A modern műszaki megoldás a közlekedési lámpák felismerésével bővíti a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go) funkcióit. A BMW modell előtt álló gépjárműk és közlekedési lámpák fényjelzésein túl mindemellett a modern műszaki megoldás a sztereó kamera által érzékelhető minden forgalmi fényjelzést is képes értelmezni.
Ha a modern műszaki megoldás érzékeli, hogy a gépjármű előtti fényjelzés okvetlenül a gépjármű aktuális forgalmi sávjára vonatkozik, automatán bekapcsolja a sebesség- és távolságtartó rendszert. Piros lámpához érkezve a szerepkör képes álló helyzetbe lassítani, zöld jelzésre mindazonáltal megint mozgásba hozni és gyorsítani a gépkocsit. Ha a jármű olyan kereszteződéshez érkezik, ahol egy adott forgalmi lámpa eltérő jelzéseket is képes adni, akkor a modern műszaki megoldás által érzékelt jelzést a rendszer előbb a műszerfalon jeleníti meg. Ha a bajor prémiumgyártó partnere jóváhagyja a jelzést, a modern műszaki megoldás folytatja az automata sebesség- és távolságtartást. A települési forgalomban való közlekedés kényelmét azonfelül egy indulásra emlékeztető szerepkör is fokozza: piros lámpánál állva a modern műszaki megoldás piros jelzést jelenít meg a műszerfalon, ezután a forgalmi lámpa zöld jelzését is hasonló módon megjelenítve mutatja, hogy folytatódhat az utazás.
A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) részeként a BMW a későbbiekben utólagosan feltelepíthető opcióként is elérhetővé teszi ügyfélköre részére az Urban Cruise Control szerepkört. Az opció a 2020 júliusa után előállított, fentebb említett modellekhez – a BMW 8-as széria kivételével – a Driving Assistant Professional csomag részeként válik elérhetővé.
Új digitális szolgáltatások a még intenzívebb vezetési élményért: BMW News, BMW Intelligent Personal Assistant új funkciókkal, magán profilképpel és egyszerűsített belépéssel
A monitor és járművezérlő modern műszaki megoldások legmodernebb generációja nagyszámú BMW modellben kínálja a modern digitális szolgáltatások bevezetését. A BMW központi operációs rendszerének új, 7.0 verziója BMW Live Cockpit, BMW Live Cockpit Plus és BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezéssel éppúgy elérhető, végtelenül széles személyre szabhatósági kijelző-lehetőségek felől biztosítva a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. 2020 novemberétől a BMW News szerepkör hangoshírei is a vezető privát preferenciáihoz igazodnak: a modern műszaki megoldás a bajor prémiummárka partnerének érdeklődési köre alapján, a kuncsaft anyanyelvén olvassa fel a gépjármű audiorendszerén át az online hírportálok legfrissebb híreit.
A BMW központi operációs rendszerének legfrissebb, 7.0 verzióján át elérhető újítások közt a BMW Intelligent Personal Assistant az egyik leginnovatívabb szerepkör. A digitális útitárs, amely megannyi modellben intuitív, hangutasításokkal kezelhető járművezérlést kínál („Helló BMW! „), időről időre újabb funkcióknak mutat zöld utat. 2020 őszétől a MAX eDrive, az AUTO eDrive, az ELECTRIC és a HYBRID vezetési üzemmódok hangutasítással is aktiválhatók lesznek a használható felszereltségi szintű, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW modellekben. A Németországban forgalomba helyezett új BMW modellek tekintetében ezenkívül a BMW Intelligent Personal Assistant egy adott BMW modell vezetéskor hallható hangját is képes lesz lejátszani, ha a bajor prémiumgyártó partnere erre kéri („Milyen a BMW M3 hangja? „).
A saját vezetői profil önálló beállításait új opciók teszik az összes régebbinél könnyesebbé és személyesebbé. 2020 novemberétől a vezető már nem kizárólagosan manuálisan, a BMW ID segédkezésével fog tudni belépni saját profiljába, de a My BMW okosalkalmazáson át is. A központi monitor ehhez egy erre a célra generált QR kódot jelenít meg, amit a bajor prémiummárka kuncsaftja gördülékenyen beszkennelhet okostelefonja hozzájárulásával. A saját vezetői profil önálló beállításait a modern műszaki megoldás ezt követően automatán átemeli a jármű operációs rendszerébe. Szintén újdonság, hogy a vezető mostantól fényképet is feltölthet a saját profilhoz.
BMW X1 és BMW X2: új fényszóró-variációk és BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kibővített tételekkel
2020 novemberétől a BMW X2 kompakt Sports Activity Coupé modellhez a LED-technológiás adaptív fényszórók is elérhetők lesznek, amelyek például a távolsági fényszóró mátrix funkciójával jókora mértékben javítják az éjszakai láthatóságot. Ez a modern műszaki megoldás nélküle képes megnövelni a gépjármű előtt álló útszakasz megvilágítási tartományát, hogy bármelyik közlekedőt is elvakítaná. A távolsági fényszóróban ennek köszönhetően nagyon sok önállóan funkcionáló LED-szegmens dolgozik párhuzamosan, amelyek külön-külön képesek be- és kikapcsolni, ezenkívül vezérelni az adott forgalmi szituációban létfontosságú megvilágítási tartományt.
A BMW Individual Shadow Line külső felszereltségi csomag fényszóró-kiegészítő tételei új opcióként válnak elérhetővé a BMW X1 és a BMW X2 modellpárosához. A BMW X2 sportos megjelenését ezenkívül a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kibővített tételei is tovább fokozhatják, a magasfényű ablaksáv-kereteken felül fekete hűtőrács-kerettel és krómozott fekete kipufogóvégekkel.
A személyre szabhatóságot új karosszériafényezési árnyalatok fokozzák
2020 őszétől megannyi BMW modell személyre szabhatóságát új karosszériafényezési árnyalatok fokozzák tovább. A korszerű San Remo Green metál szín a modern BMW 4-es Coupé kiváltságaként mutatkozik ezután be. A BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 karosszériafényezési árnyalatai közé a Dravit Grey metál és a Sparkling Brown metál is felkerül. Sőt mi több, a legnagyobb BMW X modellekhez a Grigio Telesto metál, az Urban Green metál, a Frozen Black metál, a Petrol Mica metál, a Ruby Red metál, az Avus Blue metál és a British Racing Green metál kivételes BMW Individual karosszériafényezési opciók is megrendelhetők lesznek.
A BMW i3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 13,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a BMW i3s (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) karosszériafényezési lehetőségei szintén tovább bővülnek 2020 novemberében. A tisztán elektromos meghajtású prémium kompaktok BMW i kék betétekkel ellátott Cashmere Silver, Frozen Grey metál betétekkel ellátott Galvanic Gold és Frozen Grey metál betétekkel ellátott Fluid Black árnyalatban is elérhetők lesznek.