A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal együtt tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért.
A tavalyi, nagysikerű, átfogó vízválság problémájára megoldásokat hozó Aquathon innovációs ötletverseny után a Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal idén, a Planet Bootcamp kezdeményezük keretében, a körforgásos gazdaság kihívásaira kereste a legfrappánsabb, piacképes, továbbfejlesztett válaszokat.
A november centrumában megszervezett bootcampen szakértő mentorok segítették workshopokon és egyéni mentorálásokon a startupokat abban, hogy valódi megoldásokat hozzanak valós nagyvállalati kihívásokra. A legnagyobb értéket számukra az adta, hogy közvetlenül a nagyvállalati képviselőkkel tudtak egyeztetni megoldásaikról. A Planet Bootcamphez a BMW Group Magyarország mellett az ALTEO Energiaszolgáltató, a MOL Magyarország, a Nestlé Hungária, a Vodafone Magyarország és a Vajda Papír csatlakozott.
A verseny célja, hogy lendületet nyújtson vezető hazai nagyvállalatok és feltörekvő startupok közti együttműködéseknek. A résztvevők a termékfejlesztés mellett komoly piaci visszaigazolásra és akár szélsebes fejlődésüket segítő tőkebefektetésre is szert tehetnek.
A zsűri állásfoglalásának megfelelően a bootcamp legjobb csapata a beltéri komposztálást hatékonyabbá és szórakoztatóbbá tevő robotfejlesztéssel érkező Compocity lett.
„Kiemelten meghatározó számunkra a fenntarthatóság, melyet nemcsak önmagában, hanem az egész értékláncon át szeretnénk megvalósítani a lehető legnagyobb mértékben. A Kék Bolygó Alapítvány projektje meglátásunk alapján egy meglehetősen értékes és kardinális indítvány Magyarországon – melyhez örömmel csatlakoztunk” – hangoztatta Pócs Zsuzsanna a BMW Group Magyarország marketingvezetője a rendezvény kapcsán.