Újabb kitűnő érv szól még, hogy a haszongépjármű-használók a Nissan Navarát válasszák. Az International Pick-up Award 2016 fődíját elnyerő modell eddig is ismert volt strapabíró kialakításáról és megbízható teljesítményéről, most viszont a egész kínálat egy még modernebb és leginkább környezetbarát Euro 6-os motort kapott.
A változtatás a Navara 2,3 literes dCi dízelmotorjának 190 LE s ikerturbós és 160 LE s egyturbós változatára ugyancsak kiterjed. A modern motor kiemelkedő hatással van a pick-up kibocsátási értékeire – ami a vásárlók részére létfontosságú tényező, ugyanis ezek a fenntartási költségekre is kihatnak. A CO2-kibocsátás legalacsonyabb értéke mindössze 159 g/km, ami a motor elődjének számító Euro 5 ös változathoz képest 8 g/km es csökkenést jelent. A fejlesztés a Nissan Navarát kategóriája legjobbjává teszi. Az üzemanyag-fogyasztás a vegyes használat hivatalos számítása alapján 6,1 l/100 km-re kevesebb lett, ami a korábbi értéknél 0,2 l/100 km-rel kisebb.
Az Euro 6 os Nissan Navara a modern szelektív katalizátoros (Selective Catalytic Reduction, SCR) szisztémának betudhatóan a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása kapcsán is jobb eredményt ért el. A Navara egy AdBlue-tartállyal egészült ki, aminek töltőnyílása az egyértelmű megkülönböztethetőség végett a jármű dízeltartályéval ellentétes oldalán fedezhető fel. A tartályt a használat maximális rugalmassága érdekében palackból és szivattyúval is fel lehet tölteni. Kapacitása 17 liter, ezáltal egy töltéssel 11 500 km ig is kitart. Az AdBlue-rendszerrel kapcsolatos minden vezetéstámogatási üzenet a Navara színes központi információs LCD-kijelzőjén jelenik meg, ami a két fő műszer közt helyezkedik el.
A fejlesztés a Nissan Navara több más műszaki jellemzőjét is érintette:
Az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást segítő üresjárati leállító rendszer (Idle-Stop System, ISS) már az összes kéziváltós Navarában az alapfelszereltség része.
Mostantól az összes Navara-modell színes vegyített műszeregységgel, sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatikával, Bluetooth-kihangosítással és a kormánykeréken elhelyezett többfunkciós vezérlőrendszerrel kerül a piacra.
A jármű megengedett össztömege (Gross Vehicle Weight, GVW) 25-35 kg-mal, saját tömege ugyanakkor 5-38 kg-mal növekedett (a korrekt értékek mindkét esetben a konkrét modelltől függenek).
Az egytonnás teherbírás és a 3,5 tonnás vontatási teljesítmény nem változott.
A duplafülkés és King Cab karosszériaváltozatban is kapható díjnyertes Nissan Navara egy jókora teherbírású egytonnás pick-up, amely megvalósításának hála napjaink haszongépjármű-használóinak nagyszerű partnere. Kategóriájában egyedülállónak számít a duplafülkés változat ötlengőkaros, tekercsrugós hátsó felfüggesztése, ami az összes terepen kitűnő dinamikus teljesítményt és komfortot nyújt. A Navara abban is kiemelkedik versenytársai közül, hogy érvényes rá a Nissan az összes modelljéhez járó, a kategóriában megismételhetetlen ötéves / 160 000 km-es garancia, ami a későbbi tulajdonosokra is egész körűen átruházható.
A Navara fejlesztései egyértelmű megnyilvánulásai a Nissan azon célkitűzésének, hogy a fejlett modern műszaki megoldások a piac az összes szegmenséhez eljussanak, és az autóvezetés ezáltal az összes tulajdonos részére kényelmesebbé és biztonságosabbá váljon. A Navarában is megjelenik a Nissan modernizált 360 fokos parkolókamera-rendszere (Around View Megjelenítő, AVM) és vészfékezési asszisztense (Forward Emergency Braking, FEB), mely rendszerek a Nissan legkeresettebb crossoverei, a Juke, a Qashqai és X-Trail körében már bizonyították népszerűségüket.