Autónk megtankolása vagy az akku feltöltése a legtöbbünknek szolid feladat. Ám a mozgássérültek, mozgáskorlátozottak vagy idős emberek részére ez komoly kihívást jelenthet.
Ennek köszönhetően a Ford kifejlesztette egy robotizált töltőállomás prototípusát, ami az elektromos gépjármű utasteréből, okostelefonon át kezelhető. A modern műszaki megoldás kínálja, hogy a mozgásukban korlátozott emberek a töltés egész ideje alatt az autójukban maradhassanak, vagy akár ott is hagyhatják a járművet, amíg a robot elvégzi a feladatot.
Az elektromos járművek hétköznapi tölthetősége már a mai napig is meghatározó vásárlási szempont volt a mozgáskorlátozott autósok részére. A robotizált állomást a Ford egy kutatási projekt keretében teszteli, aminek célja olyan megoldások kifejlesztése, amelyekkel az elektromos gépkocsik emberi beavatkozás nélkül, az önvezető modellek ugyanakkor teljesen automatán tölthetők fel.
Az első laboratóriumi tesztek után a Ford kutatói most valós helyzetekben próbálják ki a robotizált töltőállomást. Amikor az állomást aktiválják, a töltőpont fedele félrecsúszik, és a töltőkar (egy apró kamera támogatásával) kinyúlik a gépkocsi töltőnyílása felé. A kísérlet esetén a vezetők a FordPass alkalmazáson át ellenőrizhetik az akku töltöttségi állapotát. A folyamat végeztével a kar visszahajlik a helyére.
A németországi Dortmund Felsőfokú intézményben összeállított, példa nélküli készítésű robotizált töltőállomás a következő években felszerelhető lesz a mozgássérültek részére fenntartott parkolóhelyeken, valamint a parkolóházakban vagy akár az autósok otthonában is. A modern műszaki megoldás abban is segítséget nyújthat, hogy a nagyobb áramerősségű töltés révén jóval rövidebb idő alatt feltöltődjön az aksi.
Idővel a töltés akár teljesen automata folyamattá is válhatna, minimális vagy semmiféle beavatkozást nem igényelve a vezető részéről. Az autós szolidan csak elküldené a töltőállomásra a járművet, ami az erre szolgáló infrastruktúra támogatásával önállóan eljutna oda, ezután ugyanakkor visszatérne a kiindulási pontra.
Úton az elektromos jövő felé
Ez a projekt hatásosan egészíti ki a Fordnak az elektromosításért végzett elkötelezett tevékenységét, ahol a töltőhálózat-működtető IONITY utánkövető projektje hasznos információkkal szolgál ezt követően a jövőbeli fejlesztésekhez.
A Ford azt is vizsgálja, hogyan vegyíthető a robotizált feltöltő állomás a tavalyi Müncheni Autókiállításon bemutatott Önvezérelt Parkolóinassal.
A társaság sebes ütemben bővülő Blue Oval Feltöltő Hálózata immáron nagyjából 300.000 töltőpontot működtet Európa-szerte. A töltőpontok flottul megtalálhatók és a fizetés simán megoldható a SYNC 4 konnektivitási és mulattató rendszer érintőképernyőjén át elérhető Ford Töltési Asszisztens hozzájárulásával.
A haszonjárművek üzemeltetői részére a Ford Pro Charging ad személyre szabott feltöltési megoldásokat, beleértve a töltéshez létfontosságú hardvert, annak untalan karbantartását, ezenfelül vezérlő szoftverét, ezzel is csökkentve az időrabló papírmunka mennyiségét és segítve a feltöltések praktikus ütemezését.
A Ford nemrégiben csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, ahol 27 cég írt alá együttes petíciót arról, hogy Európában 2035-től minden újonnan eladott személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és arra kérik az EU-t, hogy tűzzön ki konkrét célokat az elektromos járművek európai feltöltő infrastruktúrájának bővítésére, mert ezáltal az lépést tudna tartani az elektromos gépjárműk villámgyorsan növekvő arányával.
A cég meggyőződése, hogy az egyes államok kormányai, az Európai Unió intézményei, az egész autóipar, az energiaszolgáltatók, a helyi hatóságok és a fogyasztók szempontjainak együttes figyelembe vételével gyorsabban kiépülhet egy átfogó, flottul elérhető és hatékony feltöltő infrastruktúra – legyen szó akár otthoni, munkahelyi vagy nyilvános töltőpontokról.